دکتر آسیه اناری - موسس و مدیر مرکز مشاوره یاسان

دکتر آسیه اناری، موسس و مدیر مرکز مشاوره یاسان با مدرک دکترای تخصصی روانشناسي باليني از دانشگاه شهید بهشتی، یکی از نخبگان جوان عرصه روانشناسی و شاگرد مرحوم دکتر پریرخ دادستان، مادر روانشناسی ایران ( و شاگرد ژان پیاژه، روانشناس معروف فرانسوی) است.

دکتر اناری علاوه بر تدریس در دانشگاه و مشاور راهنمای دانشجویان دکتر، مدتی نیز به عنوان هیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشته است.

 علاوه بر عضویت در کمیته تخصصی "روانشناسی بالینی کودک و نوجوان" نظام روانشناسی از سال 98 تا کنون، چندین جلد کتاب، پژوهش و مقاله از دکتر اناری در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان منتشر شده است.

وی همچنین به عنوان روانشناس در برنامه های تلویزیونی از جمله برنامه هزار راه نرفته حضور داشته است.

 

مراجعان عزیز! به منظور رضایت بیشتر شما و ارایه بهترین خدمات به مراجعان، مرکز مشاوره یاسان از سیستم "تریاژ اولیه" استفاده می‌کند. در اولین مرحله، ارزیابی اولیه توسط مدیر داخلی مرکز یاسان انجام شده و شما به درمانگر متخصص مرتبط با مسأله مورد مشاوره ارجاع داده می‌شوید.هموطنان خارج از کشور برای رزرو وقت مشاوره به شماره زیر در واتس اپ پیام دهند: ۰۹۱۰۷۶۶۶۰۰۱

سوابق تحصیلی:

* دکتری تخصصی روانشناسي باليني از دانشگاه شهید بهشتی (مهر 90 تا اسفند 94)

عنوان پایان نامه: عوامل خانوادگی رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی و ارتقای آن با استفاده از نمایش­ درمانگری خانواده

اساتید راهنما: دکتر محمدعلی مظاهری و دکتر کارینه طهماسیان

استاد مشاور: دکتر هیسون چون

اساتید داور: دکتر شهلا پاکدامن، دکتر رضا پورحسین، دکتر علی زاده­ محمدی و دکتر شهریار شهیدی

معدل دوره دکتری: 19.20 از 20 (معدل اول دوره)

 

* كارشناسي ارشد روانشناسي باليني کودک و نوجوان از دانشگاه شهید بهشتی (مهر 83 تا بهمن 86)

عنوان پایان­نامه: بررسی اثربخشی نمایش درمانگری در کاهش نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی در کودکان

استاد راهنما: دکتر پریرخ دادستان

استاد مشاور: دکتر بهرام صالح صدق پور

اساتید داور: دکتر رضا پورحسین، دکتر سیما فردوسی

 

* كارشناسي روانشناسي باليني از دانشگاه تهران (مهر 79 تا تیر 83)

عنوان پایان­نامه: رابطه تیپهای شخصیت و بیماری آسم

استاد راهنما: دکتر بیژن گیلانی

 

 

افتخارات:

  • تحصیل همزمان در رشته تئاتر دانشگاه تهران با استفاده از تبصره دانشجویان استعدادهای درخشان و رتبه برتر کنکور (1381).
  • کسب جایزه بهترین پایان نامه سال دانشجویی در رشته نمایش درمانگری از انجمن نمایش درمانگری امریکا (2008).
  • کسب عنوان پایان نامه برتر تقدیر شده در رشته روانشناسی و علوم تربیتی، سیزدهمین دوره پایان نامه سال دانشجویی جهاد دانشگاهی (1388).
  • کسب رتبه اول در بین فارغ التحصیلان دوره دوم کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی (بهمن 86)
  • رتبه نخست آزمون ورودی دوره سوم دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی (شهریور 90)
  • دریافت بورسیه یکساله دکتر شهریاری از دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی (1393)
  • کسب رتبه اول در بین فارغ التحصیلان دوره سوم دکترای روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی (اسفند 94)

 

 

مسئولیت های علمی و اجرایی:

  • عضو کمیته تخصصی "روانشناسی بالینی کودک و نوجوان" نظام روانشناسی جهت بررسی و اعطای پروانه به داوطلبان- 1398 تا کنون
  • صاحب امتیاز و مدیر انتشارات تخصصی یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان)- 1398 تا کنون
  • عضو کمیته علمی سومین همایش ملی جایگاه و نقش مادر، دانشگاه فردوسی مشهد- 1397
  • عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی- 1395 تا 1396
  • روان درمانگر کودک و نوجوان؛ موسسه سیمیاروم (ارائه خدمات تخصصی به ایرانیان خارج از کشور)- 1395 تا کنون
  • مدیر، موسس و درمانگر مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان یاسان- 1394 تا کنون
  • مسئول طرح بلوغ و نوجوانی بهزیستی کل کشور- 1394 تا کنون
  • استاد مدعو جهت تدریس دروس تخصصی دوره دکتری و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و بالینی کودک و نوجوان دانشگاههای شهید بهشتی و تهران- 1392 تا کنون
  • مدیر و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان در کلینیک مادر و کودک دانشگاه شهید بهشتی- 1393 تا 1396
  • ویراستار علمی مجله راهبرد فرهنگ- 1394 تا کنون
  • عضو کمیته علمی و اجرایی دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان- دانشگاه شهید بهشتی- 1394
  • عضو کمیته علمی و اجرایی اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان- دانشگاه شهید بهشتی- 1392
  • داور روانشناس کودک دهمین دوره تاتر کودک و نوجوان- حوزه هنری- 1393
  • کارشناس برنامه های رادیویی و تلویزیونی از قبیل هزار راه نرفته- 9213 تا کنون
  • ویراستار علمی فصلنامه خانواده پژوهی- 1391 تا 1393
  • عضو انجمن نمایش درمانگری امریکا- 2008 تاکنون
  • عضو هیأت اجرایی شاخه دانشجویی انجمن روانشناسی ایران- 1390 تا 1391
  • روانشناس و مشاور مرکز مشاوره و رواندرمانی دانشگاه شهید بهشتی- 1390 تا 1392
  • عضو نظام روانشناسی و مشاوره- 1388 تا کنون
  • عضو پیوسته انجمن روانشناسی ایران- 1388 تا کنون
  • هیات علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم- 1388 تا 1390
  • عضو گروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم- 1388 تا 1394
  • عضو هیات اجرای سومین همایش نوروپسیکولوژی در ایران- 1388
  • درمانگر کودک و نوجوان کلینیک خانواده و کودک دانشگاه شهید بهشتی- 1384 تا 1392
  • مشاور مرکز مشاوره دانشگاه آزاد- 1386 تا 1387
  • ويراستار علمي فصلنامه روانشناسان ایرانی- 1389 تا 1391
  • تدریس دروس تخصصی روانشناسی در دانشگاههای آزاد و پیام نور تهران- 1387 تا 1392
  • روانشناس و مشاور مدارس منطقه 6 تهران (قدس، وصال و ...)- 1384 تا 1387
  • روانشناس و مشاور مراکز خصوصی شهر تهران- 1384 تا 1394
  • عضو شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران- 1380 تا 1381
  • عضو کمیته اجرایی اولین کنگره سراسری هنردرمانی – دانشگاه شهید بهشتی- 1385
  • عضو کمیته اجرایی سومین کنگره سراسری بهداشت روانی در دانشجویان – دانشگاه تهران- 1380
  • موسس و عضو شورای مرکزی انجمن ادبی دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران- 1380 تا 1382

 

 

طرح های پژوهشی:

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی ویژگیهای خانواده سالم ایرانی از دید متخصصان/ دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده/ 1392
  • مجری طرح پژوهشی بررسی رابطه فرهنگ و خلاقیت/ جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم/ 1392                                        
  • همکار اصلی در طرح پژوهشی عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان زیر دو سال شهر تهران/ دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده/ 1390
  • همکار اصلی در طرح پژوهشی عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان 6-2 شهر تهران/ دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده/ 1389
  • همکار اصلی در طرح پژوهشی احساس تنهایی و خوداثربخشی اجتماعی در نوجوانان/ دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب/ 1388
  • همکار اصلی در طرح پژوهشی بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در مجرمان جنسی/ جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم/ 1389

 

مقاله های منتشر شده:

  • دکتر رضا پورحسین، مهدیه شفیعی تبار، آسیه اناری (1386). بررسی چگونگی شکل گیری خود عینی و فاعلی در زنان زندانی و عادی، مجله علوم روانشناختی، شماره 23.
  • دکتر پریرخ دادستان، آسیه اناری، دکتر بهرام صالح صدق پور (1386). اختلال اضطراب اجتماعی و نمایش درمانگری.  فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 14.
  • آسیه اناری (1387). نمایش درمانگری در کاهش احساس تنهایی و نارضایتی اجتماعی در کودکان. فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 18.
  • دکتر محمد علی مظاهری، سمیه مهدی پور، آسیه اناری (1387). آزمون ترسیم خانواده در کودکان آسیب دیده زلزله بم. مجله پژوهش در سلامت روانشناختی، شماره 2.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، دکتر بهرام صالح صدق پور (1388). اثر مستقیم و غیر مستقیم خوداثرمندی اجتماعی در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی. مجله علوم رفتاری، دوره 3: شماره 2.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1388). بررسی رابطه بین ابعاد خوداثرمندی و افسردگی در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی کاربردی دانشگاه شهید بهشتی، شماره 9.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، سمیرا کرملو، مهدیه شفیعی تبار (1388). مقایسه طرد همسالان و افسردگی در نوجوانان مبتلا به بیماری مزمن و سالم.  مجله روانشناسان ایرانی، شماره 21 .
  • سوسن رحیم زاده، مریم بیات، آسیه اناری ‌(1388). احساس تنهایی و خوداثربخشی اجتماعی. مجله روانشناسان ایرانی، شماره 22 .
  • مهدیه شفیعی تبار، دکتر محمدعلی مظاهری،‌ آسیه اناری (1389). رابطه حرمت خود جمعی و هویت ملی.  فصلنامه روانشناسی کاربردی، شماره 23.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1389). عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان 4-2 سال، مجله خانواده پژوهی، شماره 24.
  • آسیه اناری، مهدیه شفیعی تبار، دکتر حمید رضا پوراعتماد (1390). مقایسه اختلال اضطراب اجتماعی و کمرویی در مردان معتاد و غیر معتاد. مجله اعتیاد پژوهی، شماره 17.
  • آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، محبوبه فتح آبادی (1390). نگرانی و حمایت اجتماعی در نوجوانان. مجله روانشناسان ایرانی، شماره 22.
  • اعظم نوفرستی، فاطمه معین الغربایی، آسیه اناری (1390). پدیدآیی و درمان جرایم جنسی از دیدگاه شناختی. فصلنامه تازه های رواندرمانی، شماه 62-61.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1391). بررسي ويژگي هاي مادرانه موثر در مشكلات رفتاري كودكان 6- 2 ساله. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، شماره 26.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). ارتباط مستقیم و غیرمستقیم خودکارآمدی تحصیلی با افسردگی نوجوانان. مجله دست آوردهای روانشناختی، شماره 19.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). رابطه سن، تحصیلات و تعداد فرزندان: زنان سرپرست خانواده و نگرانی نسبت به آینده فرزندان. مجله زن، حقوق و خانواده، شماره 1.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1392).  عوامل پيش بيني كننده خوداثرمندي والديني مادران كودكان زير دو سال. فصلنامه خانواده پژوهی، شماره 36.
  • اعظم نوفرستی، آسیه اناری (1392). طرحواره هاي ناسازگار نخستين در مجرمان جنسي و غيرجنسي. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، شماره 73.
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، هاجر بهرامی (1393). عوامل پيش بيني كننده افسردگي در مادران كودكان زير دو سال شهر تهران. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی،‌ شماره 29.
  • آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان (1393). رضايت از زندگي، اختلالات دروني سازي شده و بروني سازي شده. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 27.
  • آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان (1394). عوامل خانوادگي مرتبط با رضايت از زندگيِ دختران نوجوان. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 30.
  • کارینه طهماسیان، فرشته موتابی، نرگس چیمه، آسیه اناری، رضوان اناری، زهرا طاهری فرتحلیل وضعیت سلامت خانواده های ایرانی: مفهوم خانواده سالم، شناخت ویژگی های خانواده ی سالم ایرانی و عوامل آسیب زا از دیدگاه متخصصان. ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، شماره 15.
  •  آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان، هی سو چون، مریم جمشیدی (1397). اثربخشی نمایش درمانگری خانواده بر کاهش تعارض والد نوجوان؛ یک مطالعه تک آزمودنی. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 42.
  • A. Anari, P. Dadsetan, B. Saleh Sedghpour (2009). The effectiveness of drama therapy on decreasing symptoms of social anxiety disorder in children, European Psychiatry, 24 (1).

 

  • تالیفات:
  • مدیریت رفتاری در سنین 10 تا 14 سالگی؛ راهنمای والدین در نوجوانی؛ 1396، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).
  • آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی (راهنمای مدرسین)؛ 1398، انتشارات سازمان بهزیستی.
  • توانمندسازی نوجوانوان در بلوغ (راهنمای عملی نوجوانان)؛ 1399، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).

 

  • راهنمایی و مشاوره پایان نامه:
  • اثربخشی قصه گویی مبتنی بر دلبستگی توسط مادر بر تاب آوری کودک، دانشجو: سالومه محمدی پژمان؛ دانشگاه شهید بهشتی، 1397.
  • بررسی تعارضات والد-نوجوان با توجه به مراحل تحولی نوجوانی (اولیه، میانی و پایانی)، دانشجو: رامین صفی یاری؛ دانشگاه شهید بهشتی. 1398

 

  • برخی مقاله های ارائه شده در کنفرانس های علمی داخلی و خارجی:
  • آسیه اناری، محمد فاتحی (1385). کاتارسیس و فرایند هنردرمانی؛ اولین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر نرگس چیمه، آسیه اناری (1385). بررسی مفاهیم روانشناختی در سینمای ایران؛ اولین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).
  • سوسن رحیم زاده، آسیه اناری، مریم بیات (1389). نقش پیش بینی کننده دلبستگی به والدین در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی، کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1389). سومین همایش سراسری روانپزشکی کودک و نوجوان (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی).
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). روشهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، همایش ملی زنان سرپرست خانوار (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). سن، تحصیلات و تعداد فرزندان: زنان سرپرست خانواده و نگرانی نسبت به آینده فرزندان، همایش ملی زنان سرپرست خانوار (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). فرزندپروری: نگاهی تطبیقی از منظر اسلام، مسیحیت و روانشناسی، چهارمین همایش نواندیشی دینی (دانشگاه شهید بهشتی).
  • آسیه اناری، محمد فاتحی (1390). نمایش درمانگری رهیافتی نوین در توانبخشی و درمان اختلالات دوران کودکی؛ سومین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). اشتغال زنان: استرسهای والدگری و بهره گیری از حمایتهای اجتماعی، کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن (دانشگاه شهید بهشتی).
  • آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، رضوان اناری (1391). نوجوانان و شبکه های اجتماعی: آسیبها، مدیریت و پیشگیری، کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن (دانشگاه شهید بهشتی).
  • آسیه اناری، دکتر علی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون (1392). شبکه های اجتماعی، رضایت از زندگی و اختلالات درونسازی شده و برونسازی شده در نوجوانان، اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).
  • آسیه اناری، محمد فاتحی (1392). کمرویی اجتماعی در نوجوانان؛‌ اثربخشی روان­نمایشگری در کاهش نشانه­ها، اولین همایش روان­نمایشگری در ایران (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی).
  • دکتر فرشته موتابی،  آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر محمود حیدری (1393). نقش پیش بینی کننده هوش هیجانی در سلامت روان و روابط بین فردی دانشجویان، هفتمین سمینار ملی سلامت روان دانشجویان (دانشگاه صنعتی اصفهان).
  • آسیه اناری، دکتر علی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون (1394). اثربخشی نمایش درمانی خانواده بر بهبود رضایت از زندگی و کارکرد خانواده نوجوانان، دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).
  • مریم جمشیدی،‌ دکتر علی مظاهری، دکتر علی زاده محمدی، آسیه اناری (1394). اثربخشی هنردرمانی بیان گر بر کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان دارای تجربه سوگ پدر، دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).
  • دکتر آسیه اناری، دکتر محمدعلی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون، شایسته شکوفه فرد (1395). عوامل خانوادگی مرتبط با رضایت از زندگی در نوجوانان ایرانی: مطالعه کیفی، هفتمین کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).
  • مریم جمشیدی، محمدعلی مظاهری، علی زاده محمدی، آسیه اناری (1395). اثربخشی هنردرمانگری بیانگر بر کاهش نشانگان سوگ طولانی و افزایش شادکامی کودکان دارای تجربه سوگ پدر، هفتمین کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).
  • Asieh Anari, Parirokh Dadsetan, Bahram Saleh sedghpour, Maryam Bayat; (2008). The effectiveness of Dramatherapy on Decreasing Symptoms of Social Anxiety Disorder in Childern, 17th European Congress of Psychiatr (London).

 

 

اجرای کارگاه های علمی آموزشی:

  • فیلم و بیماریهای روانی، دو دوره 15 جلسه­ای،‌ دانشگاه پیام نور واحد تهران؛ 88-1387.
  •  فیلم و بیماریهای روانی، دوره 15 جلسه­ای،‌ جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم؛ 89-1388.
  • آموزش روابط اجتماعی، کارگاه چهار ساعته، وزارت راه (مخصوص کارکنان)؛ 1389.
  • نمایش درمانی مقدماتی، کارگاه هشت ساعته، جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم؛ 1389.
  • نمایش درمانی، کارگاه چهار ساعته،‌ اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان؛ 1392.
  • نمایش خلاق و نمایش درمانی، کارگاه هشت ساعته، موسسه آرامش اندیشه تبریز؛ 1393.
  • بازی درمانی، کارگاه هشت ساعته، موسسه آرامش اندیشه تبریز؛ 1394.
  • فرزندپروری نوجوانی، دو کارگاه هشت ساعته، نیروگاه اتمی بوشهر (مخصوص والدین)؛ 1394.
  • نمایش درمانی، کارگاه چهار ساعته،‌ دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان؛ 1394.
  • مقدمات فرزندپروری، کارگاه چهار ساعته،‌ دانشگاه هرمزگان، 1395.
  • برگزاری بیش از 30 کارگاه 8 ساعته تخصصی توانمندسازی و آموزش خانواده در بلوغ و نوجوانی ویژه متخصصین سازمان بهزیستی در تهران، ساری، کرمان، بندرعباس؛ از سال 1395 تا 1398.
  • مروری بر مشکلات و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی با توجه به مراحل تحول، کارگاه 16 ساعته، بهزیستی کل استان قزوین؛ 1396.
  • مروری بر مشکلات و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی با توجه به مراحل تحول، کارگاه 4 ساعته، دانشگاه شهید بهشتی؛ 1397.
  • هنردرمانی و کاربرد آن در درمان اختلالات دوران کودکی، کارگاه 4 ساعته، کنگره روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛ 1397.
  • ارزیابی و آزمونهای روانی در قالب دوره تربیت روان درمانگر کودک و نوجوان، انجمن روانشناسی ایران؛ 1395 تا 1397.

 

 

ارائه سخنرانی های علمی آموزشی:

  • حاشیه نشینی و کودکان، جمعیت امام علی، 1397.
  • آمادگی زوجین برای فرزنددار شدن، انجمن تخصصی خانواده و زوج، 1395.
  •  کاربرد نمایش درمانی در اختلالات روانشناختی، بیمارستان روزبه؛ 1393.
  • تاتر و روانشناسی (نقد تخصصی نمایش کودک)، انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی؛ 1393.
  • مقدمه ای بر نمایش درمانی، اولین همایش هنر درمانی دانشجویان دانشگاه تهران؛ 1394.
  • سخنران پنل تخصصی هنر و کودک،‌ دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی؛‌1394 .
  • سخنرانی در حیطه های مختلف فرزندپروری کودکان و نوجوانان در مدارس و سازمانهای دولتی و غیر دولتی سطح شهر تهران؛ از سال 1386 تا کنون.

 

شرکت در کارگاه ها، دوره ها و کنگره های علمی آموزشی:

  • سومین کنگره بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه تهران؛‌1380.
  • دو دوره روان تحلیلگری دکتر مرادی، بهزیستی تهران؛‌ 82-1381.
  • روان تحلیگری لاکان دکتر فاطمی، دانشگاه تربیت مدرس،‌ 1382.
  • دوره ده جلسه ای روان تحلیلگری دکتر عابدین، دانشگاه شهید بهشتی،‌ 1384.
  • شرکت در شش دوره کنگره آسیب شناسی خانواده دانشگاه شهید بهشتی از سال 1385.
  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری آموزش مهارتهای زندگی به کودکان دکتر طهماسیان، کنگره آسیب شناسی خانواده، 1386.
  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1388.
  • شرکت در کارگاه هشت ساعته بازی درمانی دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1388.
  • شرکت در سه دوره کارگاه سه روزه واقعیت درمانی دکتر صاحبی دکتر صاحبی، موسسه واقعیت درمانی گلاسر، 1390-1389.
  • شرکت در کارگاه هشت ساعته مدیریت رفتاری نوجوان دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1389.
  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری کودکان اضطرابی دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1390.
  • شرکت در دو دوره کنگره روانشناسی کودک و نوجوان، 1392-1394.
  • شرکت در دوره 120 ساعته آنلاین "adolescence psychotherapy"؛ دانشگاه نیویورک، 2017-2016.
  • شرکت در دوره 50 ساعته آنلاین "adolescence grouptherapy"؛ انستیتو کودک و نوجوان لندن، 2018.

 

 

علایق آموزشی، پژوهشی و درمانی:

  • تشخیص و درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی
  • نمایش درمانگری و درمانهای مبتنی بر نمایش و بداهه پردازی
  • کاربرد ادبیات و سینما در روانشناسی (درمان و آموزش)
  • درمان­های شناختی رفتاری
  • آموزش مهارت های زندگی به گروه سنی کودک و نوجوان
  • مطالعات و پژوهش­های بین­رشته­ای هنر و روانشناسی
  • نوجوانان و شکاف نسلی
  • فرزندپروری و آموزش والدین

مجله‌ها و فیلم‌ها و پادکست‌های دکتر آسیه اناری

فرم ارسال نظر

2 * 7 = ?