دکتر آسیه اناری
دکتر آسیه اناری - موسس و مدیر مرکز مشاوره یاسان

دکتر آسیه اناری، موسس و مدیر مرکز مشاوره یاسان با مدرک دکترای تخصصی روانشناسي باليني از دانشگاه شهید بهشتی، نائب رئیس هیئت مدیره انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان است.

وی یکی از نخبگان جوان عرصه روانشناسی و شاگرد مرحوم دکتر پریرخ دادستان، مادر روانشناسی ایران ( و شاگرد ژان پیاژه، روانشناس معروف فرانسوی) است.

دکتر اناری علاوه بر تدریس در دانشگاه و مشاور راهنمای دانشجویان دکتر، مدتی نیز به عنوان هیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشته است.

 علاوه بر عضویت در کمیته تخصصی "روانشناسی بالینی کودک و نوجوان" نظام روانشناسی از سال 98 تا کنون، چندین جلد کتاب، پژوهش و مقاله از دکتر اناری در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان منتشر شده است.

وی همچنین به عنوان روانشناس در برنامه های تلویزیونی از جمله برنامه هزار راه نرفته حضور دارد.

بخشی از صبحت های یکی از مراجعان دکتر اناری درباره رضایت از روند درمان و مشاوره:

تحصیلات

  • دکتری تخصصی روانشناسي باليني (مهر 90 تا اسفند 94)

ايران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، گروه روانشناسي

عنوان پایان نامه: عوامل خانوادگی رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی و ارتقای آن با استفاده از نمایش­درمانگری خانواده

اساتید راهنما: دکتر محمدعلی مظاهری و دکتر کارینه طهماسیان

استاد مشاور: دکتر هیسون چون

اساتید داور: دکتر شهلا پاکدامن، دکتر رضا پورحسین، دکتر علی زاده­محمدی و دکتر شهریار شهیدی

معدل دوره دکتری: 19.20 از 20 (معدل اول دوره)

 

  • كارشناسي ارشد روانشناسي باليني کودک و نوجوان (مهر 83 تا بهمن 86)

ايران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، گروه روانشناسي

عنوان پایان­نامه: بررسی اثربخشی نمایش درمانگری در کاهش نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی در کودکان

استاد راهنما: دکتر پریرخ دادستان

استاد مشاور: دکتر بهرام صالح صدق پور

اساتید داور: دکتر رضا پورحسین، دکتر سیما فردوسی

معدل دوره کارشناسی ارشد: 18.67 از 20 (معدل اول دوره)

 

  • كارشناسي روانشناسي باليني (مهر 79 تا تیر 83)

ايران، تهران، دانشگاه تهران، دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، گروه روانشناسي

عنوان پایان­نامه: رابطه تیپهای شخصیت و بیماری آسم

استاد راهنما: دکتر بیژن گیلانی

معدل دوره کارشناسی: 79/17 از 20

 

افتخارات

  • تحصیل همزمان در رشته تئاتر دانشگاه تهران با استفاده از تبصره دانشجویان استعدادهای درخشان و رتبه برتر کنکور (1381).

  • کسب جایزه بهترین پایان نامه سال دانشجویی در رشته نمایش درمانگری از انجمن نمایش درمانگری امریکا (2008).

  • کسب عنوان پایان نامه برتر تقدیر شده در رشته روانشناسی و علوم تربیتی، سیزدهمین دوره پایان نامه سال دانشجویی جهاد دانشگاهی (1388).

  • کسب رتبه اول در بین فارغ التحصیلان دوره دوم کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی (بهمن 86)

  • رتبه 1 آزمون ورودی دوره سوم دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی (شهریور 90)

  • دریافت بورسیه یکساله دکتر شهریاری از دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی (1393)

  • کسب رتبه اول در بین فارغ التحصیلان دوره سوم دکترای روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی (اسفند 94)

 

مسئولیت­ های علمی و اجرایی

  • نائب رئیس انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان از 1401 تا کنون

  • عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان از 1400 تا 1401

  • عضو کمیته تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده بهزیستی کل کشور از 1399 تا کنون

  • عضو کمیته تخصصی "روانشناسی بالینی کودک و نوجوان" نظام روانشناسی جهت بررسی و اعطای پروانه به داوطلبان از 1398 تا کنون

  • صاحب امتیاز و مدیر انتشارات تخصصی یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان) از 1398 تا کنون

  • عضو کمیته علمی سومین همایش ملی جایگاه و نقش مادر، دانشگاه فردوسی مشهد (1397)

  • عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی (1395 تا 1396)

  • روان درمانگر کودک و نوجوان؛ موسسه سیمیاروم (ارائه خدمات تخصصی به ایرانیان خارج از کشور) از 1395 تا کنون

  • مدیر، موسس و درمانگر مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان یاسان از 1394 تا کنون

  • مسئول طرح بلوغ و نوجوانی بهزیستی کل کشور از 1394 تا کنون

  • استاد مدعو جهت تدریس دروس تخصصی دوره دکتری و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و بالینی کودک و نوجوان دانشگاههای شهید بهشتی و تهران از 1392 تا کنون

  • مدیر و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان در کلینیک مادر و کودک دانشگاه شهید بهشتی ( 1393 تا 1396)

  • ویراستار علمی مجله راهبرد فرهنگ از 1394 تا کنون

  • عضو کمیته علمی و اجرایی دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان- دانشگاه شهید بهشتی (1394)

  • عضو کمیته علمی و اجرایی اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان- دانشگاه شهید بهشتی ( 1392)

  • داور روانشناس کودک دهمین دوره تاتر کودک و نوجوان- حوزه هنری (1393)

  • کارشناس برنامه های رادیویی و تلویزیونی از قبیل هزار راه نرفته از 1392 تا کنون

  • ویراستار علمی فصلنامه خانواده پژوهی (1391 تا 1393)

  • عضو انجمن نمایش درمانگری امریکا از 2008 تاکنون

  • عضو هیأت اجرایی شاخه دانشجویی انجمن روانشناسی ایران (1390 تا 1391)

  • روانشناس و مشاور مرکز مشاوره و رواندرمانی دانشگاه شهید بهشتی (1390 تا 1392)

  • عضو نظام روانشناسی و مشاوره از 1388 تا کنون

  • عضو پیوسته انجمن روانشناسی ایران از 1388 تا کنون

  • هیات علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم ( 1388 تا 1390)

  • عضو گروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم ( 1388 تا 1394)

  • عضو هیات اجرای سومین همایش نوروپسیکولوژی در ایران ( 1388)

  • درمانگر کودک و نوجوان کلینیک خانواده و کودک دانشگاه شهید بهشتی ( 1384 تا 1392)

  • مشاور مرکز مشاوره دانشگاه آزاد (1386 تا 1387)

  • ويراستار علمي فصلنامه روانشناسان ایرانی (1389 تا 1391)

  • تدریس دروس تخصصی روانشناسی در دانشگاههای آزاد و پیام نور تهران (1387 تا 1392)

  • روانشناس و مشاور مدارس منطقه 6 تهران (قدس، وصال و ...) (1384 تا 1387)

  • روانشناس و مشاور مراکز خصوصی شهر تهران (1384 تا 1394)

  • عضو شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران (1380 تا 1381)

  • عضو کمیته اجرایی اولین کنگره سراسری هنردرمانی – دانشگاه شهید بهشتی (1385)

  • عضو کمیته اجرایی سومین کنگره سراسری بهداشت روانی در دانشجویان – دانشگاه تهران (1380)

  • موسس و عضو شورای مرکزی انجمن ادبی دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران ( 1380 تا 1382)

 

طرح­ های پژوهشی

 

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی ویژگیهای خانواده سالم ایرانی از دید متخصصان / دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده / 1392

  • مجری طرح پژوهشی بررسی رابطه فرهنگ و خلاقیت / جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم / 1392                                                                                                          

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان زیر دو سال شهر تهران/ دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده / 1390

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان 6-2 شهر تهران / دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده / 1389

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی احساس تنهایی و خوداثربخشی اجتماعی در نوجوانان/ دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب / 1388

  • همکار اصلی در طرح پژوهشی بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در مجرمان جنسی / جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم / 1389           

 

مقاله ­های منتشر شده

  1. دکتر رضا پورحسین، مهدیه شفیعی تبار، آسیه اناری (1386). بررسی چگونگی شکل گیری خود عینی و فاعلی در زنان زندانی و عادی، مجله علوم روانشناختی، شماره 23.

  2. دکتر پریرخ دادستان، آسیه اناری، دکتر بهرام صالح صدق پور (1386). اختلال اضطراب اجتماعی و نمایش درمانگری.  فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 14.

  3. آسیه اناری (1387). نمایش درمانگری در کاهش احساس تنهایی و نارضایتی اجتماعی در کودکان. فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 18.

  4. دکتر محمد علی مظاهری، سمیه مهدی پور، آسیه اناری (1387). آزمون ترسیم خانواده در کودکان آسیب دیده زلزله بم. مجله پژوهش در سلامت روانشناختی، شماره 2.

  5. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، دکتر بهرام صالح صدق پور (1388). اثر مستقیم و غیر مستقیم خوداثرمندی اجتماعی در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی. مجله علوم رفتاری، دوره 3: شماره 2.

  6. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1388). بررسی رابطه بین ابعاد خوداثرمندی و افسردگی در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی کاربردی دانشگاه شهید بهشتی، شماره 9.

  7. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، سمیرا کرملو، مهدیه شفیعی تبار (1388). مقایسه طرد همسالان و افسردگی در نوجوانان مبتلا به بیماری مزمن و سالم.  مجله روانشناسان ایرانی، شماره 21 .

  8. سوسن رحیم زاده، مریم بیات، آسیه اناری ‌(1388). احساس تنهایی و خوداثربخشی اجتماعی. مجله روانشناسان ایرانی، شماره 22 .

  9. مهدیه شفیعی تبار، دکتر محمدعلی مظاهری،‌ آسیه اناری (1389). رابطه حرمت خود جمعی و هویت ملی.  فصلنامه روانشناسی کاربردی، شماره 23.

  10. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1389). عوامل موثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان 4-2 سال، مجله خانواده پژوهی، شماره 24.

  11. آسیه اناری، مهدیه شفیعی تبار، دکتر حمید رضا پوراعتماد (1390). مقایسه اختلال اضطراب اجتماعی و کمرویی در مردان معتاد و غیر معتاد. مجله اعتیاد پژوهی، شماره 17.

  12. آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، محبوبه فتح آبادی (1390). نگرانی و حمایت اجتماعی در نوجوانان. مجله روانشناسان ایرانی، شماره 22.

  13. اعظم نوفرستی، فاطمه معین الغربایی، آسیه اناری (1390). پدیدآیی و درمان جرایم جنسی از دیدگاه شناختی. فصلنامه تازه های رواندرمانی، شماه 62-61.

  14. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1391). بررسي ويژگي هاي مادرانه موثر در مشكلات رفتاري كودكان 6- 2 ساله. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، شماره 26.

  15. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). ارتباط مستقیم و غیرمستقیم خودکارآمدی تحصیلی با افسردگی نوجوانان. مجله دست آوردهای روانشناختی، شماره 19.

  16. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). رابطه سن، تحصیلات و تعداد فرزندان: زنان سرپرست خانواده و نگرانی نسبت به آینده فرزندان. مجله زن، حقوق و خانواده، شماره 1.

  17. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1392).  عوامل پيش بيني كننده خوداثرمندي والديني مادران كودكان زير دو سال. فصلنامه خانواده پژوهی، شماره 36.

  18. اعظم نوفرستی، آسیه اناری (1392). طرحواره هاي ناسازگار نخستين در مجرمان جنسي و غيرجنسي. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، شماره 73.

  19. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، هاجر بهرامی (1393). عوامل پيش بيني كننده افسردگي در مادران كودكان زير دو سال شهر تهران. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی،‌ شماره 29.

  20. آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان (1393). رضايت از زندگي، اختلالات دروني سازي شده و بروني سازي شده. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 27.

  21. آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان (1394). عوامل خانوادگي مرتبط با رضايت از زندگيِ دختران نوجوان. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 30.

  22. کارینه طهماسیان، فرشته موتابی، نرگس چیمه، آسیه اناری، رضوان اناری، زهرا طاهری فر تحلیل وضعیت سلامت خانواده های ایرانی: مفهوم خانواده سالم، شناخت ویژگی های خانواده ی سالم ایرانی و عوامل آسیب زا از دیدگاه متخصصان. ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، شماره 15.

  23.  آسيه اناري، محمدعلي مظاهري، كارينه طهماسيان، هی سو چون، مریم جمشیدی (1397). اثربخشی نمایش درمانگری خانواده بر کاهش تعارض والد نوجوان؛ یک مطالعه تک آزمودنی. فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 42.

  24. A. Anari, P. Dadsetan, B. Saleh Sedghpour (2009). The effectiveness of drama therapy on decreasing symptoms of social anxiety disorder in children, European Psychiatry, 24 (1).

 

تالیفات

  1. مدیریت رفتاری در سنین 10 تا 14 سالگی؛ راهنمای والدین در نوجوانی؛ 1396، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).

  2. آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی (راهنمای مدرسین)؛ 1398، انتشارات سازمان بهزیستی.

  3. توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان و کتاب کار والدین)؛ 1399، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).

  4. راهنمای جامع والدین در بلوغ و نوجوانی؛ 1400، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).

  5. کودک من ۱؛ ۱۴۰۰، انتشارات یاسما (وابسته به مرکز مشاوره یاسان).

  6. عصب روانشناسی بالینی (راهنمای عملی ارزیابی و درمان برای بالینگران)، ترجمه اناری و همکاران؛ ۱۴۰۰، انتشارات فراانگیزش.

 

راهنمایی و مشاوره پایان نامه

  • اثربخشی قصه گویی مبتنی بر دلبستگی توسط مادر بر تاب آوری کودک، دانشجو: سالومه محمدی پژمان؛ دانشگاه شهید بهشتی، 1397.

  • بررسی تعارضات والد-نوجوان با توجه به مراحل تحولی نوجوانی (اولیه، میانی و پایانی)، دانشجو: رامین صفی یاری؛ دانشگاه شهید بهشتی. 1398.

 

برخی مقاله­ های ارائه شده در کنفرانس­های علمی داخلی و خارجی

  1. آسیه اناری، محمد فاتحی (1385). کاتارسیس و فرایند هنردرمانی؛ اولین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).

  2. دکتر نرگس چیمه، آسیه اناری (1385). بررسی مفاهیم روانشناختی در سینمای ایران؛ اولین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).

  3. سوسن رحیم زاده، آسیه اناری، مریم بیات (1389). نقش پیش بینی کننده دلبستگی به والدین در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی، کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).

  4. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری، محبوبه فتح آبادی (1389). سومین همایش سراسری روانپزشکی کودک و نوجوان (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی).

  5. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). روشهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، همایش ملی زنان سرپرست خانوار (دانشگاه شهید بهشتی).

  6. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). سن، تحصیلات و تعداد فرزندان: زنان سرپرست خانواده و نگرانی نسبت به آینده فرزندان، همایش ملی زنان سرپرست خانوار (دانشگاه شهید بهشتی).

  7. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1390). فرزندپروری: نگاهی تطبیقی از منظر اسلام، مسیحیت و روانشناسی، چهارمین همایش نواندیشی دینی (دانشگاه شهید بهشتی).

  8. آسیه اناری، محمد فاتحی (1390). نمایش درمانگری رهیافتی نوین در توانبخشی و درمان اختلالات دوران کودکی؛ سومین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران (دانشگاه شهید بهشتی).

  9. دکتر کارینه طهماسیان، آسیه اناری (1391). اشتغال زنان: استرسهای والدگری و بهره گیری از حمایتهای اجتماعی، کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن (دانشگاه شهید بهشتی).

  10. آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، رضوان اناری (1391). نوجوانان و شبکه های اجتماعی: آسیبها، مدیریت و پیشگیری، کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن (دانشگاه شهید بهشتی).

  11. آسیه اناری، دکتر علی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون (1392). شبکه های اجتماعی، رضایت از زندگی و اختلالات درونسازی شده و برونسازی شده در نوجوانان، اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).

  12. آسیه اناری، محمد فاتحی (1392). کمرویی اجتماعی در نوجوانان؛‌ اثربخشی روان­نمایشگری در کاهش نشانه­ها، اولین همایش روان­نمایشگری در ایران (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی).

  13. دکتر فرشته موتابی،  آسیه اناری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر محمود حیدری (1393). نقش پیش بینی کننده هوش هیجانی در سلامت روان و روابط بین فردی دانشجویان، هفتمین سمینار ملی سلامت روان دانشجویان (دانشگاه صنعتی اصفهان).

  14. آسیه اناری، دکتر علی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون (1394). اثربخشی نمایش درمانی خانواده بر بهبود رضایت از زندگی و کارکرد خانواده نوجوانان، دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).

  15. مریم جمشیدی،‌ دکتر علی مظاهری، دکتر علی زاده محمدی، آسیه اناری (1394). اثربخشی هنردرمانی بیان گر بر کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان دارای تجربه سوگ پدر، دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان (دانشگاه شهید بهشتی).

  16. دکتر آسیه اناری، دکتر محمدعلی مظاهری، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر هیسو چون، شایسته شکوفه فرد (1395). عوامل خانوادگی مرتبط با رضایت از زندگی در نوجوانان ایرانی: مطالعه کیفی، هفتمین کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).

  17. مریم جمشیدی، محمدعلی مظاهری، علی زاده محمدی، آسیه اناری (1395). اثربخشی هنردرمانگری بیانگر بر کاهش نشانگان سوگ طولانی و افزایش شادکامی کودکان دارای تجربه سوگ پدر، هفتمین کنگره آسیب شناسی خانواده  (دانشگاه شهید بهشتی).

  18. Asieh Anari, Parirokh Dadsetan, Bahram Saleh sedghpour, Maryam Bayat; (2008). The effectiveness of Dramatherapy on Decreasing Symptoms of Social Anxiety Disorder in Childern, 17th European Congress of Psychiatr (London).

  19.     Krineh Tahmassian, Asieh Anari  (2011). The influenciy foutors of parenting strees in Iranian mothers, International conference on social sience & humanity (Singapour).

 

اجرای کارگاه ­های علمی آموزشی

  • فیلم و بیماریهای روانی، دو دوره 15 جلسه­ای،‌ دانشگاه پیام نور واحد تهران؛ 88-1387.

  •  فیلم و بیماریهای روانی، دوره 15 جلسه­ای،‌ جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم؛ 89-1388.

  • آموزش روابط اجتماعی، کارگاه چهار ساعته، وزارت راه (مخصوص کارکنان)؛ 1389.

  • نمایش درمانی مقدماتی، کارگاه هشت ساعته، جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم؛ 1389.

  • نمایش درمانی، کارگاه چهار ساعته،‌ اولین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان؛ 1392.

  • نمایش خلاق و نمایش درمانی، کارگاه هشت ساعته، موسسه آرامش اندیشه تبریز؛ 1393.

  • بازی درمانی، کارگاه هشت ساعته، موسسه آرامش اندیشه تبریز؛ 1394.

  • فرزندپروری نوجوانی، دو کارگاه هشت ساعته، نیروگاه اتمی بوشهر (مخصوص والدین)؛ 1394.

  • نمایش درمانی، کارگاه چهار ساعته،‌ دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان؛ 1394.

  • مقدمات فرزندپروری، کارگاه چهار ساعته،‌ دانشگاه هرمزگان، 1395.

  • برگزاری بیش از 30 کارگاه 8 ساعته تخصصی توانمندسازی و آموزش خانواده در بلوغ و نوجوانی ویژه متخصصین سازمان بهزیستی در تهران، ساری، کرمان، بندرعباس؛ از سال 1395 تا 1398.

  • مروری بر مشکلات و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی با توجه به مراحل تحول، کارگاه 16 ساعته، بهزیستی کل استان قزوین؛ 1396.

  • مروری بر مشکلات و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی با توجه به مراحل تحول، کارگاه 4 ساعته، دانشگاه شهید بهشتی؛ 1397.

  • هنردرمانی و کاربرد آن در درمان اختلالات دوران کودکی، کارگاه 4 ساعته، کنگره روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛ 1397.

  • ارزیابی و آزمونهای روانی در قالب دوره تربیت روان درمانگر کودک و نوجوان، انجمن روانشناسی ایران؛ 1395 تا 1397.

  • توانمند سازی نوجوان، کارگاه ۲۴ ساعته، دانشگاه شهید بهشتی؛ ۱۳۹۹.

  • درمان مراجع محور در نوجوانی، کارگاه ۱۲ ساعته، دانشگاه شهید بهشتی؛ ۱۳۹۹.

  • دروه صد ساعته تربیت درمانگر نوجوان، کاراگاه ۱۰۰ ساعته، دانشگاه شهید بهشتی؛ ۱۳۹۹.

 

ارائه سخنرانی­ های علمی، آموزشی

  • حاشیه نشینی و کودکان، جمعیت امام علی، 1397.

  • آمادگی زوجین برای فرزنددار شدن، انجمن تخصصی خانواده و زوج، 1395.

  •  کاربرد نمایش درمانی در اختلالات روانشناختی، بیمارستان روزبه؛ 1393.

  • تاتر و روانشناسی (نقد تخصصی نمایش کودک)، انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی؛ 1393.

  • مقدمه ای بر نمایش درمانی، اولین همایش هنر درمانی دانشجویان دانشگاه تهران؛ 1394.

  • سخنران پنل تخصصی هنر و کودک،‌ دومین کنگره روانشناسی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی؛‌1394 .

  • سخنرانی در حیطه های مختلف فرزندپروری کودکان و نوجوانان در مدارس و سازمانهای دولتی و غیر دولتی سطح شهر تهران؛ از سال 1386 تا کنون.

 

شرکت در کارگاه ­ها، دوره ­ها و کنگره ­های علمی، آموزشی

  • سومین کنگره بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه تهران؛‌1380.

  • دو دوره روان تحلیلگری دکتر مرادی، بهزیستی تهران؛‌ 82-1381.

  • روان تحلیگری لاکان دکتر فاطمی، دانشگاه تربیت مدرس،‌ 1382.

  • دوره ده جلسه ای روان تحلیلگری دکتر عابدین، دانشگاه شهید بهشتی،‌ 1384.

  • شرکت در شش دوره کنگره آسیب شناسی خانواده دانشگاه شهید بهشتی از سال 1385.

  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری آموزش مهارتهای زندگی به کودکان دکتر طهماسیان، کنگره آسیب شناسی خانواده، 1386.

  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1388.

  • شرکت در کارگاه هشت ساعته بازی درمانی دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1388.

  • شرکت در سه دوره کارگاه سه روزه واقعیت درمانی دکتر صاحبی دکتر صاحبی، موسسه واقعیت درمانی گلاسر، 1390-1389.

  • شرکت در کارگاه هشت ساعته مدیریت رفتاری نوجوان دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1389.

  • شرکت در کارگاه هشت ساعته فرزند پروری کودکان اضطرابی دکتر طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1390.

  • شرکت در دو دوره کنگره روانشناسی کودک و نوجوان، 1392-1394.

  • شرکت در دوره 120 ساعته آنلاین "adolescence psychotherapy"؛ دانشگاه نیویورک، 2017-2016.

  • شرکت در دوره 50 ساعته آنلاین "adolescence group therapy"؛ انستیتو کودک و نوجوان لندن، 2018..

  • شرکت در دوره آنلاین ۳۲ ساعته «person center therapy» ؛ دوره مقدمانی و پیشرفته انستیتو علوم رفتاری راجرز نیویورک، ۲۰۲۱-۲-۲۰۲۰.

 

علایق آموزشی، پژوهشی و درمانی

  • تشخیص و درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی

  • نمایش درمانگری و درمانهای مبتنی بر نمایش و بداهه پردازی

  • کاربرد ادبیات و سینما در روانشناسی (درمان و آموزش)

  • درمان­های شناختی رفتاری

  • آموزش مهارت­های زندگی به گروه سنی کودک و نوجوان

  • مطالعات و پژوهش­های بین­رشته­ای هنر و روانشناسی

  • نوجوانان و شکاف نسلی

  • فرزندپروری و آموزش والدین

 

 

شیوه دریافت وقت مشاوره

لطفا برای دریافت وقت مشاوره از روانشناسان مرکز مشاوره یاسان از ساعت 9 تا 19 با دو شماره زیر تماس بگیرید يا از طریق واتس‌اپ پیام دهید. راحت ترين مسير براي فارسی زبانان خارج از کشور ارسال پيام از طریق واتس‌اپ است.

تماس با ما

تماس با ما

ارسال پیام و سوال

{{ nameForm1_error }}

{{ mobileForm1_error }}

5 + 6 = ?

تارا مجرديان

۱۹ شهریور ۱۴۰۰

عالي

مارال لیل نهاری

۱۹ شهریور ۱۴۰۱

سلام چطور میتونم برای گرفتن مشاوره کارم ازشون مشاوره بگیرم

مرکز مشاوره یاسان

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

سلام دوست عزیز! لطفا با این شماره ها تماس بگیرید: 021۲۶۷۲۲۴۱۷ - 021۲۶۷۲۲۴۲۰

۰۳ دی ۱۴۰۱

سلام از موفقیت ودرخشش شما در رشته روانشناسی بسیار خوشحالم

شیرین مفاخری

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام آیا مجموعه یاسان در خصوص نوجوانان دارای طیف اتیسم خفیف با مشکل برقراری ارتباط هم مشاوره میدن؟

مرکز مشاوره یاسان

۰۱ خرداد ۱۴۰۲

وقت بخیر. بله. ما در زمینه اتیسم هم مشاوره میدیم. با این شماره تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی تون کنند 09120499760

رضا

۲۴ اسفند ۱۴۰۲

عالی

رزرو وقت مشاوره